2008/05/15

蔡卡爾也要西進世界最大的防火牆了!


我是一個極高度都市化的人,無法容忍鄉村生活,而且「對大自然過敏」,只要看到花草蟲魚或聞到泥土的芬芳我就會開始全身發癢,我是說真的過敏發癢的那種,重視教育的蔡爹蔡娘小時候為了給孩子一個美好接近大自然的環境,常帶我們去登山之類的,換來的卻是一個猴仔子在後面抓耳撓腮吵個著要回家。相較於都市的廢氣與噪音,清新的空氣與森林芬多精明顯造成我身體更大的傷害!

當兵期間在宜蘭金六結待了兩個月,那真是山明水秀的好地方啊,空氣芳香景色宜人,但是當我第一次放假,再回鄉途中看到紅綠燈的時候,我~竟然哭了!我留著淚,揮舞著雙手大聲高呼「紅綠燈、垃圾、柏油路~~文明,人類偉大的文明啊」,同袍們以為我終於在當兵的壓力下精神崩潰,都躲到公車的角落去了!總之,我就是這麼需要都市的人,這也是我當初出國唸書只申請紐約的學校的原因,熱愛都市的人怎麼可以不去紐約呢?

回台灣之後我有去過一趟上海,對紐約的鄉愁便改為對上海的憧憬,因為上海真的是一個跟紐約很相像的城市,雖然缺少了某種深厚的文化內涵而只有俗氣的虛浮表象,但是在很多城市的特質上是真的很相似的。現在父母年紀大了,我不想再往遠的地方跑,所以上海就變成我折衷下的夢想都市。不過我始終沒在「前往上海」這件事情上作什麼努力,一方面工作忙,一方面也真的很難找到過去的門路。

過了這些年,因緣際會下我竟然取得了前進上海的門票,很驚喜也很慌張,我準備好了嗎?我可以在那個地方生存嗎?我可以忍受那些無理的對待嗎?想了幾天,管他的, A person who can survive in New York, can survive anywhere!只要不要叫我接近大自然,沒有什麼是我應付不來的!

所以,各位觀眾,再過沒幾天蔡卡爾也要前進上海去賺人民幣了,請各位祝福我吧!也請各位耐心等候這個部落格的上海系列,我想在那種地方一定會有很多好笑或爆怒的事情可以寫。不過中國這個世界最大的防火牆將Blogger等各種部落格或社群平台全部封鎖了,所以我也不是很確定「進去」(有坐牢的感覺)之後還能不能繼續更新我這個部落格,雖然目前有瞭解幾種突破方法但還是要「進去」之後才知道有沒有效!我實在不想再搬一次部落格了,好煩啊!

25 Comments:

匿名 提到...

online xanax no prescription xanax dosage strengths - alprazolam gp 0 5mg

匿名 提到...

zolpidem online ambien side effects suicidal thoughts - zolpidem buy

匿名 提到...

zolpidem 10 mg zolpidem tartrate vs alprazolam - zolpidem roxane labs

匿名 提到...

valium 10mg generic valium same valium - valium purchase

匿名 提到...

zolpidem no prescription buy ambien online no prescription - ambien side effects blogs

匿名 提到...

xanax order no prescription round xanax 1mg - kinda high xanax

匿名 提到...

buy xanax online xanax drug bars - xanax effects baby

匿名 提到...

buy xanax online physician prescription xanax - xanax overdose symptoms treatment

匿名 提到...

diazepam injection www.buy-diazepam-online.net - diazepam drug side effects

匿名 提到...

lorazepam vs diazepam diazepam 10 mg strong - diazepam online sales

匿名 提到...

buy diazepam diazepam dosage veterinary - diazepam bp 5 mg

匿名 提到...

buy cheap ativan ativan side effects frequency - ativan withdrawal how long last

匿名 提到...

diazepam 10 mg valium side effects memory loss - legal buy diazepam online

匿名 提到...

buy ativan ativan side effects long term use - what are ativan withdrawal

匿名 提到...

buy ambien online ambien cr sleep driving - ambien vs generic ambien

匿名 提到...

soma pain what does the drug soma look like - soma drug user reviews

匿名 提到...

soma price carisoprodol 350 mg generic - soma medication onset

匿名 提到...

valium depression valium diazepam effects - valium makes anxiety worse

匿名 提到...

buy valium online maximum dose valium anxiety - valium 5mg get high

匿名 提到...

buy soma soma enterprises+order book - buy soma magazine

匿名 提到...

order soma online soma side effects stomach - buy soma online cash delivery

匿名 提到...

Hello, cost of lipitor - atorvastatin price http://www.costoflipitoronline.net/#atorvastatin-price

匿名 提到...

Lawsuits Boston Scientific Drug Stents buy topiramate online no prescription - cheap topamax http://www.topamaxdiscount.com/

匿名 提到...

2, buy furosemide online - buy lasix online no prescription http://www.lasixordernow.net/, [url=http://www.lasixordernow.net/]buy furosemide [/url]

匿名 提到...

11, [url=http://gtboy.com/]Discount Doxycycline[/url] - Doxycycline Medication - doxycycline 100mg price http://gtboy.com/ .